یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ |۲۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 30, 2024
مروی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مروی گفت: ما مقاومت، مبارزه و ایستادگی در برابر ستمگران و مستکبران را از اهل بیت عصمت و طهارت(ع) آموخته ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی، امروز در کنگره بین‌المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت در حرم رضوی، اظهار داشت: برگزاری این مجلس با شکوه و با عظمت در جوار مضجع نورانی حضرت رضا(ع) را به فال نیک می‌گیرم، البته باید این محافل در کنار این مضجع نورانی و الهام بخش نیز باشد.

وی افزود: حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری در این همایش نیز نشان دهنده عنایت ویژه رهبر فرزانه انقلاب به اینگونه مجالس و محافل است.

تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: رضوان الهی بر روح مطهر امام خمینی(ره) و سلام درود الهی بر رهبر عظیم الشان انقلاب که این راه نورانی، پربرکت و عزت آفرین و حیات بخش را برای ما ترسیم کردند.

حجت الاسلام والمسلمین مروی، ادامه داد: این بزرگ مردان و عزیزان در مکتب اهل بیت(ع) رشد و تربیت یافته‌اند و این روحیه مبارزه، مقاومت و ایستادگی را از مکتب اهل بیت(ع) و حضرت رضا(ع) آموختند.

وی تصریح کرد: وقتی زندگی سراسر نورانی اهل بیت(ع) را مطالعه و مرور می‌کنیم، غیر از مقام عرشی و ملکوتی آن بزرگواران، روحیه مبارزه و مقاومت در برابر ستمگران را در لحظه لحظه زندگی آنان مشاهده می‌کنیم.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: وقتی حضرت امام رضا(ع) به دستور مأمون خلیفه عباسی به خراسان آمدند، ایشان از آن سفر تمدن آفرین برای افشاگری ستمگران و غاصبان استفاده کردند که نمونه بارز آن بیان حدیث سلسله الذهب در میان علمای اهل سنت و قلم به دستان در نیشابور بود.

حجت الاسلام والمسلمین مروی ابراز کرد: فرمایش امام(ع) در نیشابور خط بطلانی بر حکومت غاصبانه مأمون و همه حکومت‌های ستم‌گر در طول تاریخ بود، حضرت امام رضا(ع) نیز فرمودند که توحید، قرآن و نبوت باید حول محور امامت و ولایت باشد.

وی گفت: این نشست دعوت به مقاومت، ایستادگی و تجلیل و تکریم خانواده‌های شاهد و شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت است و باید در کنار حرم حضرت رضا(ع) صورت بگیرد، چرا که همه برکات این مقاومت از اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

گفتنی است: کنگره بین‌المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت امروز شنبه با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری و برخی از مسئولان ارشد نظامی کشور در رواق دارالمرحمه حرم مطهر رضوی درحال برگزاری است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha